زمانی که مصرف کنندگان میخواهند درباره چیزهایی که میخرند صحبت کنند
تاریخ :
۱۸ ژوئن ۲۰۱۸
مبدا :
دانشگاه ایالتی اوهایو
خلاصه :
یکی از لذتهای خرید برای بسیاری از مردم این است که به خرید خود با دوستان و دیگران افتخار کنند . اما تحقیقات جدید یک وضعیت رایج یافتهاند که در آن مردم ترجیح میدهند درباره آنچه که فقط میخرند بحث نکنند : زمانی که احساس میکنند پول کمی تنگ است . محققان در یک سری مطالعات دریافتند که مصرف کنندگانی که از نظر مالی احساس مضیقه مالی دارند میخواهند در مورد خرید خود ، بزرگ یا کوچک ، با دوستان یا غریبهها صحبت کنند .
اشتراک :
داستان کامل
یکی از لذتهای خرید برای بسیاری از مردم این است که به خرید خود با دوستان و دیگران افتخار کنند .
اما تحقیقات جدید یک وضعیت رایج یافتهاند که در آن مردم ترجیح میدهند درباره آنچه که فقط میخرند بحث نکنند : زمانی که احساس میکنند پول کمی تنگ است .
محققان در یک سری مطالعات دریافتند که مصرف کنندگانی که از نظر مالی احساس مضیقه مالی دارند میخواهند در مورد خرید خود ، بزرگ یا کوچک ، با دوستان یا غریبهها ، رو به رو یا به صورت آنلاین صحبت کنند .
" در مورد چیزهای دیگری که ممکن است فکر کنند و یا چیزی که میخرند صحبت میکند . آنا پیلی ، مولف اصلی این مطالعه و محقق مهمان در بازاریابی دانشگاه ایالتی University's فیشر ، گفت : " مصرف کنندگانی که در حال حاضر احساس فقر میکنند میخواهند در مورد خرید خود صحبت کنند ، زیرا این احساس منفی را در مورد وضعیت مالی ناخوشایند خود تقویت میکند. "
یک دلیل که نتایج بسیار جالب هستند ، من گفتم این بود که آنها میتوانستند به مسیر دیگری رفته باشند .
او گفت : " یک نظریه قابلقبول این است که مصرف کنندگان احساس میکنند که فقیر بودن بیشتر در مورد خریدهای خود به عنوان راهی برای نشان دادن توانایی پرداخت خود و اعتبار تصمیم آنها برای خرج کردن پول صحبت میکنند .
پیلی تاکید کرد که این مطالعه بر این باور است که آیا مردم ثروتمند یا فقیر بودهاند یا خیر . او گفت : " این در مورد این احساس بود که آنها به اندازه خود پول دارند و میلیونرها هم میتوانند از نظر مالی محدود شوند ."
پیلی این مطالعه را با استفانی Tully از دانشکده تجارت مارشال دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و Eesha شارما رئیس دانشکده تجارت در کالج دارتموث انجام داد . نتایج آنها در مجله تحقیقات مصرف کنندگان به صورت آنلاین ظاهر میشوند .
محققان هفت مطالعه انجام دادند .
در یک مطالعه ، محققان دریافتند که شرکت کنندگانی که احساس میکنند از نظر مالی دارای محدودیت مالی هستند احتمال کمتری دارند درباره محصولاتی صحبت کنند که با دوستان ، اعضای خانواده و همکاران خود خریداری کردهاند .
نتایج حتی پس از محاسبه درآمد شرکت کنندگان در نظر گرفته شد .
پیلی گفت : " این امر حاکی از آن است که نتایج ما با اختلاف در ثروت هدف توضیح داده خواهد شد . "
یک مطالعه دوم شرکت کنندگان آنلاین را استخدام کرد . به آنها گفته شد که این مطالعه " چیزی است که مردم درباره آن صحبت میکنند " همه آنها به سوالاتی در مورد این که چه میزان از نظر مالی احساس محدودیت مالی دارند ، پاسخ دادند .
محققان این موضوع را به این دلیل انتخاب کردند که در مطالعه قبلی ، گروه جداگانهای از مردم ، پارکهای را به عنوان موضوعی جالبتر از خریدهای اخیر در نظر گرفته بودند .
تقریبا ً دو سوم از شرکت کنندگان تصمیم گرفتند به جای پارک در مورد خریدهای اخیر بحث و تبادل نظر کنند . اما شرکت کنندگانی که از نظر مالی احساس مضیقه مالی میکردند به احتمال زیاد در اتاق گپ پارک پست بودند .
پیلی گفت : " مصرف کنندگان که فقیرتر بودند به جای بحث درباره آنچه که اخیرا ً خریده بودند ، درباره یک موضوع کمتر جالب صحبت میکردند . "
نتایج در یک مطالعه دیگر که در آن محققان برخی از شرکت کنندگان را وادار به احساس فقیرتر از طریق نوشتن در مورد جنبههای موقعیت مالی خود کردند که باعث شد احساس کنند پول کافی دارند .
این شرکت کنندگان احتمال کمتری داشتند که بگویند در مورد خرید آتی صحبت خواهند کرد تا شرکت کنندگانی که در مورد یک موضوع دیگر نوشتهاند .
در این مطالعه ، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا درباره نحوه صحبت در مورد خرید یک خرید گزارش دهند و آنها را در مورد وضعیت مالی آنها بدانند .